2012/11/23

home, sweet home...

Jak widać po tematyce bloga, moją pasją jest moda i wszystko co z nią związane. Ale oprócz mody interesuję się również trochę architekturą, a w szczególności wystrojem wnętrz (nie uważam się oczywiście za żadnego znawcę w tej dziedzinie!).

Uwielbiam oglądać piękne urządzone mieszkania, są one dla mnie ogromną inspiracją. Miłością do tego zaraziłam się chyba od mamy, która urządziła mój rodzinny dom łącząc style-rustykalny i skandynawski. Uwielbiam do niego jeździć-panuje tam niesamowita atmosfera a wnętrze ma swój niepowtarzalny klimat;) Bardzo ubolewam nad tym, że nie dorobiłam się jeszcze własnego mieszkania i nie mogę urządzić go "po swojemu". Gdybym takie miała, z pewnością postawiłabym na nurt skandynawski.

Jestem wielką miłośniczką tego stylu! Minimalistyczne, surowe wnętrza,dużo bieli i odcieni szarości, drewno w swej naturalne formie... wszystko to przełamane srebrnymi industrialnymi detalami w postaci m.in. lamp czy klamek w drzwiach. Stawiając wyłącznie na biel możemy uzyskać tzw total look, co jest spotykane również w modzie. (Swoją drogą total look bardzo mnie przekonuje). Idea tego stylu polega również na łączeniu starych mebli z nowoczesnymi. Oczywiście trzeba to robić zachowując przy tym estetykę, tak aby wydobyć piękno tych pierwszych . Uwielbiam kiedy antyki posiadają znamiona mijającego czasu-np. korytarze wydrążone przez korniki. Niestety dostęp do takich mebli jest utrudniony, a w sklepach można spotkać celowo postarzane przedmioty, których cena jest kosmiczna.

Skandynawska architektura urzeka mnie tym, że jest nieprzekombinowana. Mimo tego ascetyzmu wnętrza są bardzo przytulne i harmonijne. To bardzo ważne, by dom był urządzony w taki sposób żeby dobrze się w nim odpoczywało i regenerowało siły...


Zostawiam Was ze zdjęciami. Ja w swojej głowie kreślę już wizję swojego gniazdka, które będę może w przyszłości mieć.. :)

Jestem ciekawa czy Wy przywiązujecie wagę do wystroju wnętrz i jaki styl preferujecie..;)
















via pinterest, google.pl

16 komentarzy:

  1. Piękne są te zdjęcia! Szczególnie podobają mi się te zioła w puszkach po herbacie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, bardzo isnpirujące:) i wcale nie trzeba wydawać fortuny na jakieś doniczki:D recykling w 100%

      Usuń
  2. przede wszystkim biel <3 swietne zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak zrobiłas ikone M w pasku ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana, projekt->układ->lewy górny pasek(favikona)"edytuj" i wstawiasz jakiś obrazek :)

      Usuń
  4. Szczerze mówiąc kiedyś strasznie mi się nie podobała ta skandynawska moda,ale po długim przeglądaniu skandynawskich blogów coraz bardziej zaczyna mnie urzekać :), tym bardziej że o 1,5 roku moja siostra tam mieszka ;D

    pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  5. Również uwielbiam oglądać zdjęcia pięknych wnętrz, są wspaniałą inspiracją :) chciałabym mieć kiedyś tak cudownie urządzone mieszkanie lub dom :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Marzy mi się pokój cały biały. Kocham jasne kolory i już wiem jak chcę urzadzić moje mieszkanie, kiedy wyjadę na studia : D

    OdpowiedzUsuń
  7. love those living ideas.

    xx m

    thisishowwerule.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam takie wnętrza, uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super aranżacja! Wnętrze bardzo w moim stylu, takie lekko rustykalne, no i do tego dużo bieli. Ekstra galeria.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za szczere wypowiedzi:) Komentarze, które przekroczyły poziom przyzwoitości i kultury, będą usuwane. Pozdrawiam serdecznie:))